Nemzetközi esetgyűjteményünkben ezen a héten egy több fiókkal rendelkező széfszolgáltató esetét vizsgáltuk meg, melynek során az ügyfél széfrekesze eltűnt.

B úr a cég egyik fiókjában kulcsos széfrekeszt bérelt. Körülbelül egy év múlva az adott fiók bezárt és B urat a cég arról tájékoztatta, hogy széfrekesze a város egy másik részében található fiókjába került átszállításra.

Amikor azonban az ügyfél legközelebb felkereste a fiókot, a cég személyzete nem találta B úr széfjét. A cég azt állította, hogy az átszállítással kapcsolatosan semmilyen írásos dokumentumot sem találnak. Valószínűleg az ügyfél korábban megszüntette a bérleti szerződést és erről később elfeledkezett. A békéltető testület az ügyet vizsgálva úgy találta, hogy B úr emlékei kissé zavarosak. Miután ragaszkodott azon véleményéhez, miszerint őt sosem tájékoztatták a fiókváltozásról, később úgy nyilatkozott, hogy erről a cég őt írásban értesítette.

Mindazonáltal a békéltető testület megállapította, hogy ha az ügyfél a széfrekesz bérletét megszüntette volna, akkor ezt a cég dokumentációinak tartalmaznia kellett volna. Mivel a cég ilyen kimutatást nem tudott felmutatni, a békéltető testület valószínűsítette, hogy a széfrekesz az egyik fiókból a másikba fiókba történő átszállítás során veszett el. A társaság elismerte, hogy nagy valószínűséggel ez történt és B úrnak 500 £ kártérítést ajánlott fel, amelyet ő elfogadott.

A Privátszéf is több fiókot üzemeltet. Eddigi gyakorlatunkban nem fordult még elő, hogy széfeket mozgassunk a telephelyek között. Ez az eset viszont rávilágított az ebben rejlő veszélyekre. Arra már volt igény, hogy a bérlő szerette volna értékeit másik fiókunkba áthelyeztetni. Ebben az esetben biztosított szállítás megszervezésében tudunk ügyfeleinknek segíteni, de a széf tartalmának mozgatását ebben az esetben sem társaságunk, hanem maga az ügyfél végezte.