Társasház és családi ház felújítása alatt is fontos az értékek biztonságos tárolása

Társasházak vagy családi házak felújítása során sok idegen, ismeretlen ember jár-kel, vagy dolgozik az épületben. Akaratlanul is rálátva életterünk nem mindig nyilvánosságnak szánt tereire. Legyen az az állványon dolgozó munkás, aki belát emeleti lakásunk ablakán, vagy a tetőn dolgozó munkások.

Fontos, hogy ilyen a szokásos mindennapoktól eltérő helyzetekben is biztonságban tudhassuk értékeinket. Elég gondot okozhat a felújítás lebonyolítása, a folyamatos szervezés és takarítás. Érdemes a felújítás idejére értékeinket széfben elhelyezni. Erre kínál biztonságos megoldást a PrivátSzéf széfbérleti szolgáltatása.

Ha értékeit a felújítás alatt nem otthonában tárolja, nyugodtan fókuszálhat a felújítással kapcsolatos feladatokra, nem kell még az értékek biztonságán is aggódni.

A Privátszéf szolgáltatásának igénybevétele gyors és rugalmas. Nincs számlavezetési kötelezettség, mint sok bank esetében. Rugalmasan kiválasztható az időtartam és ha esetleg tovább tart a felújítás igény szerint hosszabbítható a széfbérlés.

Válassza ki otthonához közelebb eső széftermünket és az elhelyezendő értékek méretéhez szükséges széffiókot! Az árakról itt tájékozódhat.

Széfszolgáltatás ügyvédek számára

A koronavírus-járvány előtt az alkalmazottak alig néhány százaléka dolgozott távmunkában, most azonban sok cég számára ez jelenti a megoldást a dolgozók egészségének megóvása, és a működés folytatásának érdekében. Így vannak ezzel az ügyvédi irodák is. Az elmúlt hónapokban bekövetkezett változások, minden ügyvéd alapvető munkáját átalakították.

A legtöbb cégnél az irodák, ezen belül a szerverszobák, többnyire kulccsal zárhatóak, működik riasztóberendezés, esetleg beléptető rendszer, a számítógépek vírusirtó programokkal és tűzfalakkal felszereltek, használatuk jelszóhoz kötött.

Mi a helyzet azonban akkor, ha hirtelen a munkavállalók nem ebben a védelmi rendszerekkel körülbástyázott munkakörnyezetben dolgoznak? Milyen módszerekkel lehet az adatbiztonságot otthoni munkavégzés esetén elősegíteni?

A legjobb megoldás ilyen esetben a munkahelyi laptop használata. Sok cég azonban nem tud minden munkavállalójának laptopot biztosítani, így ebben a helyzetben a munkavállaló saját otthoni számítógépén folytatja a munkáját. Akár céges, akár egyéni szinten, fontos, hogy ezek az eszközök is a céges gépezetekhez hasonló védelemmel rendelkezzenek. Előnyt jelent az is, ha ezek a berendezések távoli hozzáféréssel rendelkeznek a cég informatikai rendszeréhez, hiszen így a lementett adatok védelmét továbbra is a cég láthatja el, és változatlan mértékben akadályozható meg ezen adatok elvesztése, jogosulatlan közlése.

Az ügyvédi iroda számítógépes rendszerében tárolják a bizalmas ügyféladatokat, a számlázási, számviteli és banki kimutatásaikat, valamint a munkavállalókra vonatkozó adatokat. Nem csak az adathordozók hanem a más, ügyvédi titkot tartalmazó iratok, illetve értékpapírok, tárgyak biztonságos tárolása is fontos!

Ha úgy gondolja, hogy ezeket az értékeket nem szívesen őrizné bent az irodában vagy a home office-nak helyt adó lakásban forduljon a Privátszéfhez!

A Privátszéf célja, hogy magas szintű széfszolgáltatást nyújtson. Belvárosi és zuglói széftermeinkbe modern technikai védelemmel felszerelt, kisebb és nagyobb értékek tárolására egyaránt alkalmas széfrekeszeket biztosítunk.

  • Rövid ügyintézési idő!
  • Nem szükséges előzetes időpont egyeztetés!
  • Bármikor hozzáférhető széfek!
  • Maximális diszkréció!

Mivel a széfbérlés nincs bankszámla nyitáshoz kötve, így nálunk gyors az adminisztráció.

Alapelvünk a biztonság és a bizalom!

Megoldás cégvezető helyettesítéséhez

A csengő dallamos hangjára kíváncsian felnéztem, hogy barátnőm érkezett-e meg. Miután a fiatal pár belépett, én újra a könyv lapjaira pillantottam, miközben egy újabbat kortyoltam a gőzölgő kávéból. Klári talán most is a férje, Zoli cégénél segített be a munkába, talán ezért késik most is. Nem bántam, hiszen a kávé kesernyés illatát és a kedvenc íróm könyvét élvezve nem bántam a várakozást.

A mindig kellemes és barátságos kávéházban a szokott asztalomnál a kedvenc perui kávémat iszogatva vártam barátnőmet. Férje autókereskedéssel foglalkozik, mindig sokat és eredményesen dolgozik és Klári az utóbbi időben egyre több időt töltött férje irodájában, hogy rendszerető módján rakja rendbe a cég iratait, egyetlen befizetés se kerüljön későn befizetésre.

Miközben a testi és lelki táplálkozásban újra elmélyedtem, néhány perc múlva újra megszólalt a csengő. Felpillantva Klárit láttam meg a szokott elegáns tengerészkék kosztümjében. Most is mosolygós volt, mint mindig, de egy kis feszültséget láttam az arcán.

– Szia, mi újság van? – kérdeztem minden bevezetés helyett. Tudtam, hogy a lényegre térhetek régi barátnőm esetén.

– Képzeld, Ági, Zoli térdét mégis meg kell műteni, és utána hat hétig otthon kell ágyban maradnia, ez az orvos szigorú utasítása. A síbalesete után nem pihent eleget és ez megbosszulta magát. Zoli nagyon ideges, hogy távollétét az üzlet és a cég meg fogja sínyleni.

– Nem értem, hiszen Te is be tudsz neki segíteni. Nem ajánlottad fel a segítségedet; Vagy nem akarta elfogadni;

– Ági, ismered Zolit. Szeret mindent maga csinálni, de most belátta, hogy szüksége van rám. Ennek részleteit már meg is beszéltük. Azért aggódik, hogy az autók kulcsait és műszaki papírjait nem érzi biztonságban az iroda széfjében. Elég nagy a napi ügyfélforgalom és az éjszakai világítás nem teljesen megoldott, ezért a két alkalmazott közül nem tud egy mindig az irodában tartózkodni. Ezért Zoli most nem tudja, hogy mit csináljon.

– Klárikám, miért nem béreltek privát széfet egy széfszolgáltatónál? – kérdeztem, mert mindig szeretek valamilyen megoldási javaslaton gondolkozni, ha barátaim, ismerőseim megosztják velem gondjaikat.

– Van a cégnek bérelt széfje, de csak Zolinak és Karcsinak van hozzáférése és Zoli tartja magánál az egyetlen széfkulcsot – válaszolta kissé szemérmesen, talán mert nem volt benne biztos, hogy mennyit árulhat el a cég üzleti titkaiból. Mindig igyekezett, hogy Zolinak nemcsak a magánéletben, hanem az üzletben is lojális, megbízható partnere legyen.

– Ó, ez a probléma könnyen orvosolható – feleltem, és már előre örültem, hogy talán segíthetek. Ha Zolival a kórházi kezelés előtt a széfszolgáltató cégnél ketten személyesen megjelentek, és ő ad egy határozott időre szóló meghatalmazást, amely a Te nevedre szól, akkor Te is ugyanolyan módon tudod használni a széfet, mint ő. Te is szükség szerint elhelyezed, ill. kiveheted a cég fontos iratait.

– Értem, ez nagyon jó megoldás lehet. De mi van, ha nem lesz elég a hat hét a gyógyulásra? Vagy ez azt is jelenti, hogy akár meg is szüntethetem a bérleti szerződést? – vidult fel a gondolatra, hogy talán gyorsan megoldhatja ezt a felmerülő nehézséget is.

– Akkor adhat Zoli egy határozatlan időre szóló meghatalmazást is, ekkor utána, amikor már egészséges lesz és teljes erőbedobással tud dolgozni, bármikor visszavonhatja a meghatalmazást. A bérleti szerződést csak a szerződő fél tudja megszüntetni, a meghatalmazott nem, emiatt ne aggódj – válaszoltam és egy újabb adag kávét rendeltem dobostortával, mert igen jókedvem támadt a gondolatra, hogy megint egy jócselekedetet tudhatok magaménak.

– Tudod, Ági, csak attól félek, hogy netán elhagyom vagy valahol ottfelejtem a kulcsot. Egyszer Zoli majdnem így járt, és örült, hogy elkerülhette a költséges széftörést.

– Ez valóban így van, és ha Te hagyod el a kulcsot, akkor annak költségei Téged terhelnek. Ezért vigyáznod kell rá, vagy Karcsi tartja magánál és Te csak akkor kéred el tőle, ha Te mész be a széfszolgáltató céghez a szükséges holmikért.

– Ó, Ági most megkönnyebbültem, úgyhogy én is kérek valamilyen tortaszeletet. Melyiket ajánlja? – fordult immár mosolyogva a pincérhez, aki közben kihozta az én dobostortámat.

Rövid tanakodás után egy fekete-erdő szelet és a „Perui édes zuhatag” fantázianevű kávé mellett döntött. Ezután már mindenféle női témákról kezdtünk beszélgetni és fél órai társalgást követően mindketten úgy éreztük, pompás délutánt töltöttünk együtt. Fizetés után újabb találkozóban állapodtunk meg, amikor is náluk keresem fel a megműtött Zoltánt és kedves barátnőmet.

Eltűnhet egy széfrekesz?

Nemzetközi esetgyűjteményünkben ezen a héten egy több fiókkal rendelkező széfszolgáltató esetét vizsgáltuk meg, melynek során az ügyfél széfrekesze eltűnt.

B úr a cég egyik fiókjában kulcsos széfrekeszt bérelt. Körülbelül egy év múlva az adott fiók bezárt és B urat a cég arról tájékoztatta, hogy széfrekesze a város egy másik részében található fiókjába került átszállításra.

Amikor azonban az ügyfél legközelebb felkereste a fiókot, a cég személyzete nem találta B úr széfjét. A cég azt állította, hogy az átszállítással kapcsolatosan semmilyen írásos dokumentumot sem találnak. Valószínűleg az ügyfél korábban megszüntette a bérleti szerződést és erről később elfeledkezett. A békéltető testület az ügyet vizsgálva úgy találta, hogy B úr emlékei kissé zavarosak. Miután ragaszkodott azon véleményéhez, miszerint őt sosem tájékoztatták a fiókváltozásról, később úgy nyilatkozott, hogy erről a cég őt írásban értesítette.

Mindazonáltal a békéltető testület megállapította, hogy ha az ügyfél a széfrekesz bérletét megszüntette volna, akkor ezt a cég dokumentációinak tartalmaznia kellett volna. Mivel a cég ilyen kimutatást nem tudott felmutatni, a békéltető testület valószínűsítette, hogy a széfrekesz az egyik fiókból a másikba fiókba történő átszállítás során veszett el. A társaság elismerte, hogy nagy valószínűséggel ez történt és B úrnak 500 £ kártérítést ajánlott fel, amelyet ő elfogadott.

A Privátszéf is több fiókot üzemeltet. Eddigi gyakorlatunkban nem fordult még elő, hogy széfeket mozgassunk a telephelyek között. Ez az eset viszont rávilágított az ebben rejlő veszélyekre. Arra már volt igény, hogy a bérlő szerette volna értékeit másik fiókunkba áthelyeztetni. Ebben az esetben biztosított szállítás megszervezésében tudunk ügyfeleinknek segíteni, de a széf tartalmának mozgatását ebben az esetben sem társaságunk, hanem maga az ügyfél végezte.

Az állampapírok világa – széfszolgáltatás kötvények tárolásához

Bizonyára Ön is szeretné biztonságban tudni és kamatoztatni kemény munkával megszerzett pénzét. Ha ismerjük a részvényeket, magas hozamokhoz juthatunk, ám ennek a magas kockázat az ára.

Jó döntés lehet állampapírokba fektetnünk pénzünket. Habár a hozam nem kiemelkedő, az állam garanciát vállal, így a kockázat minimális a részvényekkel szemben. Ebben a cikkünkben bevezetjük Önt az állampapírok bonyolultnak tűnő világába.

Mi is az az állampapír?

Az állampapír az egy bizonyos állam által kibocsátott értékpapír. Tulajdonképpen ezzel kölcsönt adunk egy államnak, amit az kamatosan térít vissza. Sokféle típusa létezik: a rövid futamidővel rendelkezőt kincstárjegynek, míg az 1 évnél hosszabb lejáratút államkötvénynek nevezzük. Az idő és a kamat előre meghatározott.

Mire figyeljünk?

Bár sokkal kisebb a rizikó, mint egy részvénynél, mégis az állandó infláció miatt érdemes informálódnunk mielőtt befektetjük megtakarításainkat állampapírokba. Magától értetődik, hogy nagyobb kockázatot vállalunk egy hosszabb futamidővel rendelkező államkötvénnyel, azonban ezt kiegyenlíti a magasabb kamat.

Az állam különböző kamattal rendelkező értékpapírokat bocsát ki a kereslettől függően. Érdemes követnünk a kamatok változását, hisz lehet, hogy a másodpiacon találunk magasabb kamattal rendelkező állampapírt, mint egy új.

Hol lehet magyar állampapírt venni?

A Magyar Államkincstárnál egy állampapír-forgalmazó ügyfélszolgálatra ellátogathat személyesen, de elektronikus úton Ügyfélkapun keresztül is tud állampapírt venni. Sőt, már mobil applikáción keresztül is vásárolhat, illetve kezelheti is meglévő állampapírjait.

A kereskedelmi bankok is árusítják ezeket, azonban tartsa észben az itt fellépő számlakezelési költségeket. A másodpiaci értékesítés Magyarországon a BÉT hitelpapír-szekciójában a tőzsdén, vagy például az MTS Hungary és BondVision rendszerekben történik.

Mi történik, ha elveszik vagy ellopják az állampapírunk?

Ha ez történne, egy hosszas közjegyzői folyamat indul el. Igényelnünk kell az értékpapír megsemmisítését, hogy ne történhessen vele visszaélés. A kérelemnek tartalmaznia kell többek között az értékpapír kibocsátójának nevét, székhelyét, az értékpapír fajtáját, azzal megvásárolt jogokat, és az értékpapír ISIN-azonosítóját, sorozatszámát, illetve sorszámát.

Mi a megoldás?

Ha szeretné biztonságban tudni értékeit és megkímélni magát az esetleges hosszas bürokráciai folyamatoktól, tartsa értékpapírjait privát széfben! Széfszolgáltatásunk garantálja értékei tárolását a legmagasabb szintű diszkréció mellett. Várjuk személyesen belvárosi és zuglói széftermünkben, vagy vegye fel velünk a kapcsolatot elérhetőségeink valamelyikén!

Forrás: Magyar Állampapír

Hozzáférhet a személyzet a széfek tartalmához?

E heti nemzetközi esetünkben a széfbérlő ügyfél közel negyven év után ellenőrizte széfrekeszét és panaszt tett, hogy ritka és értékes bélyegek tűntek el belőle

Az egyetem elvégzése után 1968-ban Y úr megörökölte nagyapja bélyeggyűjteményét. Mivel a gyűjtemény néhány ritka és értékes darabot is tartalmazott, Y úr a gyűjteményt egy barna papírdobozba csomagolta és a banki széfrekeszben elhelyezte. Y úr nem tekintette meg a széfet egészen 2007 februárjáig. Ekkor már a széfrekesz tartalma a bank egy másik fiókjában került elhelyezésre, mivel az eredeti bankfiókot korábban végleges bezárták. Y úr azt állította, hogy amikor átnézte az albumokat, észrevette, hogy néhány értékes bélyeg hiányzik, mely problémát a bank egyik alkalmazottjának jelezte.

Y úr 2007 áprilisában újra felkereste a bankot. Elmondta, hogy meglepődve tapasztalta, hogy az eltűnt bélyegek némelyikét megtalálta az albumban. Szerinte az egyik banki alkalmazott korábban elvitte a bélyegeket, aki az ő 2007 februári látogatását követően ijedtében a bélyegek közül néhányat visszatett a széfrekeszbe.

Y úr a még mindig hiányzó bélyegekért – amelyek értékét 30 000 £–ra becsülte – a banktól kártérítést kért. Miután a bank az ügyfél – a bélyegek banki alkalmazott általi eltulajdonítására vonatkozó – állítását megalapozatlannak ítélte meg, az ügyfél a békéltető testülethez fordult.

A testület megállapította, hogy a bank a „kettős ellenőrzés” rendszerét alkalmazta, másszóval, az alkalmazottak közül senki sem férhetett hozzá az értéktárgyakhoz egy másik alkalmazott jelenléte nélkül. A bank nyilvántartása szerint a széfet 1970-ben rutinellenőrzése során a személyzet felnyitotta és megállapította, hogy az albumok csomagolása el kezdett leválni. A banki jegyzőkönyv szerint az alkalmazottak – az ellenőrzést végrehajtó csoport jelenlétében – kizárólag átcsomagolták az albumokat, nem cserélték ki, illetve nem távolították el a csomagolást.

A testület szerint Y úr kérelme megalapozatlan a következők miatt: ha az ügyfél esetleírása helytálló lett volna, akkor a személyzet vétkes tagjainak legalább két alkalommal együttműködésben kellett volna cselekedni. Ennek valamikor 1968 szeptembere (amikor az albumok elhelyezésre kerültek) és 2007 februárja (amikor a következő széfnyitásra került sor) között kellett volna megtörténnie. Az összejátszásnak 2007 februárja és áprilisa között ugyanezen személyek által meg kellett volna ismétlődnie annak érdekében, hogy néhány bélyeg visszahelyezésre kerülhessen. A körülmények tükrében ezt nem tartotta valószínűnek a békéltető testület.

Az Y úr által adott leltárjegyzéket a testület nem fogadta el bizonyítékként, mert megítélése szerint a körülményeket figyelembe véve valószerűtlen mintegy negyven év távlatából, hogy az ügyfél pontosan emlékezzen arra, hogy konkrétan mely bélyegeket helyezett el a széfben.

A Privátszéf széfrekeszeihez két kulccsal lehet hozzáférni, melyek közösen nyitják a széfet. Az egyik kulcs az ügyfélé. E nélkül a széf nem nyitható. Amennyiben valamilyen rendkívüli oknál fogva a széf felnyitása szükséges ezekre az esetekre Társaságunk eljárási rendje előírja, hogy erre lehetőség szerint a széfrekesz bérlője jelenlétében kerüljön sor. Cégünk kiemelt figyelmet fordít arra, hogy dolgozói a nyilvántartások és jegyzőkönyvek vezetése során a lehető legpontosabbak legyenek. Így remélhetőleg elkerülhetők lesznek a félreértések és téves vélelmezések.

Mit jelent a széfbérlés és
mikor ajánljuk?

A széfbérlés során a Privát Széf (bérbeadó) őrzött páncéltermeiben – az adott igényeknek megfelelően – klasszikus széf falakban elhelyezett őrzött széf rekeszt bocsátunk rendelkezésre. Ügyfeleink a pár lépésből álló, gyors széfszerződés kötést követően az abban meghatározott ideig és az ott megállapított ellenérték fejében bérlik a széfrekeszt. Megoldásunk kényelmes és rugalmas, azonban minden esetben maximális biztonságot nyújt – ellentétben az otthoni széfekkel. Mivel a banki széfekkel szemben a széfbérlés nincs bankszámla nyitáshoz kötve, illetve a banki manipulációhoz képest sokkal egyszerűbb és gyorsabb az ügyintézés, így ügyfeleinknek jelentős időt spórolunk meg. Protokollunk ügyfélközpontú és a széfbérlés hosszú távú költséghatékony és biztonságos megoldást kínál.

Joggal merülhet fel a kérdés, hogy mikor érdemes széfet bérelni? Több éves tapasztalatunk azt bizonyítja, hogy gyakorlatilag nincs olyan élethelyzet, amely ne tartozna ide.

Kiemelten javasoljuk azonban megoldásunkat, ha Ön:

  • hosszabb utazást tervez
  • felújítja lakását vagy irodáját
  • fontos, titkos közokiratokat őriz
  • túl méretes vagyontárgyai nem férnek el otthonában
  • művészeti alkotásait állagmegóvás érdekében páramentes környezetben szeretné tárolni
  • ha nagyobb, értékes gyűjteménnyel rendelkezik
  • olyan értékei vannak, melyek fokozott felügyeletet igényelnek

Amennyiben a széfbérléssel kapcsolatban szakértői tanácsra van szüksége, forduljon hozzánk bizalommal! Várjuk személyesen belvárosi és zuglói széftermünkben, vagy vegye fel velünk a kapcsolatot elérhetőségeink valamelyikén!

Hogyan tudhatom biztonságban értékeimet?

Számos olyan élethelyzettel találkozunk nap, mint nap, ahol felmerülhet bennünk a kérdés, vajon biztonságban vannak-e értékeink? A technológia fejlődésével ugyan egyre több lehetőségünk adódik arra, hogy otthonunkat megfelelő riasztó rendszerrel lássuk el vagy kisebb széfet építtessünk be melyben a fontosabb iratok és nagyobb értékű ékszereink tárolhatók, sok esetben ezek a megoldások azonban nem bizonyulnak elég hatékonynak és megtörténik a baj. Egy – egy kellemes utazás könnyen rémálommá válhat, amikor meglátjuk a telefonunk kijelzőjén a biztonsági szolgálat telefonszámát, ahova riasztónk be van kötve, majd hosszú percek telnek várakozással, míg jó esetben jön a megnyugtató válasz: minden rendben van.  Sajnos azonban van, amikor „betörés történt”  – hangzik a vonal másik végéről.

Bár több fővárosi bankfiók is kínál banki széf szolgáltatást – a széfbérlés az ügyfelek számára folyószámla nyitáshoz kötött és nehezen elérhető. Mindennek alternatívájaként hoztuk létre a Privátszéfet, mely az otthoni széfek kényelmét kínálja – azonban garantált biztonságot nyújt – mindezt folyószámla nyitás nélkül. Ügyfeleink kényelmét szavatolja többek között egyszerű, csupán néhány lépésből álló szerződési folyamatunk valamint egyedi beléptetési rendszerünk mely nyitvatartási időben széffiókjához gyors hozzáférhetőséget biztosít.

Belvárosi és zuglói széftermeinkben, a legmodernebb technikai védelemmel ellátott exkluzív környezetben, tonnás páncélajtók mögött, a legmodernebb technikai védelem, többféle méretű széfrekeszben nyújtunk széfbérlési és trezor bérlési lehetőséget értékei és ingóságai elhelyezésére. A többféle méretnek köszönhetően, a kisebb – kifejezetten iratok, ékszerek tárolására alkalmas rekeszektől -, a nagyobb méretű – festmények, szobrok tárolására készült páncélszekrényekig – értékei széles palettáját tudjuk őrizni.

 

Széf bérlés Budapest